fredag 3 augusti 2012

Hata comhem - nu byter vi!

Uppsägning av Abonnemang

I veckan har jag blivit uppringd 3 ggr av comhem. I tisdags förklarade jag KLART och TYDLIGT att jag INTE vill bli uppringd, att jag INTE var intresserad av kampanjen som erbjöds och att jag inte vill att Comhem ringer upp mig.

Trots detta samtal ringdes jag upp igen i onsdags. Samma typ av samtal men med större irritation från min sida! Jag vill inte bli uppringd och störd av Com hem! Jag vill inte byta abonnemang eller ta del av någon kampanj! Jag sa rakt ut - Ring mig inte igen!

Dagen efter, torsdag den 2/8 ringer ändå en person från Comhem och vill sälja på mig en kampanj... då var mitt mått rågat! jag blev otroligt irriterad!

Jag kommer därför säga upp mitt abonnemang idag!

Jag vill inte bli störd, uppringd, trakasserad av Comhem!

När jag frågade vad personen som ringde hette sa han -Adam men han ville inte uppge sitt efternamn... för mig är detta INTE seriöst för ett företag, att ha personer som ringer upp sina kunder och som vägrar uppge sitt namn!!! Ytterligare en anledning för uppsägning!

Är så trött på Comhem, nu byter jag till Boxer!

Romina Lindberg

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det här låter inte alls okej! Om du uttryckligen begär att du inte vill bli uppringd av våra säljare så ska vi givetvis försöka ordna detta så fort som möjligt. De uppringningslistor som våra säljare använder sig av kan ibland dröja innan dom blir uppdaterade, vilket kan förklara varför säljaren ringde igen.
    Om du fyller i formuläret nedan så kan vi ordna så att du tas bort från denna lista direkt.

    www.comhem.se/socialmedia

    Med vänliga hälsningar
    Maria Johansson, kundservice Härnösand

    SvaraRadera
  2. Typisk royalist. Boxer killen är ju brorsan till Daniel! Så gott som tvillingar. Du kommer att bli jätte nöjd. det är som med mobiltelefoni. Jag har gott från telia till 3 till Telenor till tele 2. Same, same. Nothing different.

    SvaraRadera
  3. Kära Maria Johansson, kundservice Härnösand

    För det första är det väldigt intressant att du väljer att svara mig på ett blog inlägg och inte via kundservice som också fått ta emot ovan skrivelse?!
    Det hade i mina ögon varit mer proffsigt att kontakta kunden (mig i fråga) personligen och inte via bloggen...
    För det andra så är vårt avtal uppsagt sedan i fredags pga ovan händelse. Jag vägrar att befatta mig med ett så totalt oproffsigt företag som låter unga säljare ringa upp sina kunder och bete sig nonchalant och otrevligt! Att ha säljare som inte ens kan uppge sitt namn?! Det är totalt oseriöst! Att säljaren sedan säger att det stod på hans lista att vårt svar hade varit oklart??!! och därför ringde han upp igen och igen och igen...

    Om du vill göra något för att ändra min inställning till Comhem så kan du se till att korta ner vår uppsägningstid. 3 månaders uppsägning står det på hemsidan, sedan visar det sig att det är HELA kalender månader. Så när vi säger upp avtalet den 3 augusti så måste vi vänta till den sista november innan avtalet slutar gälla, inte den 3 november??!! Fy vad dåligt!

    Aldrig mer Comhem, så är det bara!!!!

    SvaraRadera