måndag 6 augusti 2012

Hata Comhem ännu mer

Intressant att när man kontaktar Comhem via deras kundervice så får inte svar därifrån.... nej på något sätt hittar dom min blog och svarar där istället! 
Ja jösses! Är det så dom jobbar nuför tiden...?

Mer intressant, vi sa upp avtalet i fredags den 3 augusti! Tror ni då att det var 3 månaders uppsägningstid, som det står på hemidan? NEJ, det är ju självklart 3 kalendermånader, alltså hela månder! Så vårt avtal slutar inte gälla den 3 november utan först den sista november?

Fy f-n vad fräckt! Hatar dom ännu mer! och vad ni än gör. välj för guds skull ett annat företag om ni ska ha tv/bredband eller telefoni!

Nedan svaret jag fick - och ännu längre ned mitt svar på hennes svar :-()

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej!
Det här låter inte alls okej! Om du uttryckligen begär att du inte vill bli uppringd av våra säljare så ska vi givetvis försöka ordna detta så fort som möjligt. De uppringningslistor som våra säljare använder sig av kan ibland dröja innan dom blir uppdaterade, vilket kan förklara varför säljaren ringde igen.
Om du fyller i formuläret nedan så kan vi ordna så att du tas bort från denna lista direkt. 

www.comhem.se/socialmedia

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson, kundservice Härnösand

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kära Maria Johansson, kundservice Härnösand

För det första är det väldigt intressant att du väljer att svara mig på ett blog inlägg och inte via kundservice som också fått ta emot ovan skrivelse?!
Det hade i mina ögon varit mer proffsigt att kontakta kunden (mig i fråga) personligen och inte via bloggen...
För det andra så är vårt avtal uppsagt sedan i fredags pga ovan händelse. Jag vägrar att befatta mig med ett så totalt oproffsigt företag som låter unga säljare ringa upp sina kunder och bete sig nonchalant och otrevligt! Att ha säljare som inte ens kan uppge sitt namn?! Det är totalt oseriöst! Att säljaren sedan säger att det stod på hans lista att vårt svar hade varit oklart??!! och därför ringde han upp igen och igen och igen...

Om du vill göra något för att ändra min inställning till Comhem så kan du se till att korta ner vår uppsägningstid. 3 månaders uppsägning står det på hemsidan, sedan visar det sig att det är HELA kalender månader. Så när vi säger upp avtalet den 3 augusti så måste vi vänta till den sista november innan avtalet slutar gälla, inte den 3 november??!! Fy vad dåligt!

Aldrig mer Comhem, så är det bara!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar